Tankönyvek

A kompetenciaalapú pedagógia lehetőségei a tanítási-tanulási folyamatban

Szerző: Makádi Mariann

A kézikönyv olyan feladatok sorát mutatja be, amelyek tantárgyaktól függetlenül alkalmasak lehetnek az egyes kulcskompetenciák és képességterületek fejlesztésére, különösen az általános iskolákban. A példafeladatokat egymásra épülő rendszerben, a tanulók éppen aktuális képességszintjéhez igazodva, folyamatban célszerű alkalmazni. A fejlődési fokozatokat érzékeltetve, azok egymásra épülő rendszerében mutatja be a feladatokat, amelyek a helyi lehetőségek függvényében továbbgondolhatók, továbbfejleszthetők.

Letöltés

Földrajzi kísérletek és modellek

Szerző: Farsang Andrea

„Földrajzot tanulni jó, földrajzot csinálni még jobb!” szellemében íródott ez a könyv, ami közvetlen segítséget nyújt tanárnak és tanárjelöltnek egyaránt a tapasztalatokon és felfedezéseken alapuló földrajztanulás megvalósításához. Ha belelapoz, azonnal láthatja, hogy szinte csak le kell emelni a polcról, minden együtt van egy-egy témakör ilyen szemléletű tanításához az eszközleírásoktól a szakmai háttér bemutatásáig, értelmezésééig.

Az újgenerációs földrajztankönyvek és tanári segédanyagok

Tankönyvek

7. évfolyam

8. évfolyam

9. évfolyam

10. évfolyam

Tanári kézikönyvek a tankönyvekhez

7–8. évfolyam

9–10. évfolyam

Tanmenetek a tankönyekhez 

7. évfolyam – heti 1 órás, heti 1,5 órás

8. évfolyam – normál változat, rugalmas változat

9. évfolyam – normál változat, rugalmas változat

10. évfolyam – normál változat, rugalmas változat

Mielőtt tanítani kezdene

Uj_1_másolat.png

Szerző: dr. Makádi Mariann (ELTE TTK Földrajz szakmódszertani csoport)

A kötet a földrajztanítás elméleti alapjaival ismertet meg. Bemutatja a földrajzot mint iskolai tantárgyat a mai szemléletével és megismertet a magyar földrjztanítás történetének fontos korszakaival, felvázolva azt az utat, amely segíti a jelenlegi helyzet megértését. Ismerteti a tantervi változások folyamatát. Áttekinti a tanítási-tanulási folyamat didaktikai alapjait, amelyek alalján szerveződik a folyamat az iskolai tanítási órákon és azokon kívül.

 

Hogy tudatosan végezze

Uj_2_másolat.png

Szerző: dr. Makádi Mariann (ELTE TTK Földrajz szakmódszertani csoport)

A 2. kötet a földrajztanítás gyakorlati vonatkozásaival foglalkozik. Először bemutatja a tantárgy két legfontosabb fejlesztési területét, a térben és az időben való gondolkodás képességét. Külön fejezetekben mutatja be a tanítási-tanulási folyamat szóbeli, hagyományos taneszközök használatával történő, vizuális és a tanulói interaktivitáson alapuló módszereit, mindig rámutatva az időtálló hagyományos módszertani megoldások mellett az újszerű, tanulóközpontű és tevékenységekre épülő módszerek lehetőségeire. Végül a tanári munkára való felkészülés teendőit tekinti át.

2. oldal / 2

Események

2022. május 04.
08:00 - 08:00
ÚNKP

tamop info

Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP- 4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

szechenyi2020