SZÖVEGSZERŰ TANULÁSI TECHNIKÁK
- Szövegfeldolgozás – Trópusi Afrika
- Szövegfeldolgozás – Kelet-Afrika
- Szövegfeldolgozás – Élet Afrikában
- Szövegfeldolgozás – Afrika országai
- Szövegfeldolgozás – Ausztrália
- Szövegfeldolgozás – Japán
- Szövegfeldolgozás – India földrajza
- Szövegfeldolgozás – Németország ipara
- Szövegfeldolgozás – Olaszország
- Szövegfeldolgozás – Oroszország gazdasága
- Szövegfeldolgozás – Alföld
- Szövegfeldolgozás – Menekültek
- Szövegfeldolgozás – Túlnépesedés 1.
- Szövegfeldolgozás - Túlnépesedés 2.
- Szövegfeldolgozás - A globális felmelegedés
- Szövegfeldolgozás - Élővizek szennyezése
- Szövegfeldolgozás - Korlátozott ivóvízkészlet
- Szövegfeldolgozás - A savas esők pusztító hatása
- Szövegfeldolgozás - Globális kihívások - Az egyre növekvő szén-dioxid kibocsájtás
- Szövegfeldolgozás - Az egészségi állapot romlása
- Földrajz az ifjúsági irodalomban – A földrajzi övezetesség alapjai
- Földrajz az ifjúsági irodalomban – A Dunántúli-középhegység és a Balaton
- Földrajz az ifjúsági irodalomban – A vízburok földrajza
- Földrajz az infjúsági irodalomban – Világgazdaság a 21. század közepén
PROBLÉMAFELDOLGOZÁS KÉRDEZÉSI STRATÉGIÁKKAL
- Kérdezési stratégiák – Hogyan gazdálkodik egy ország?
- Kérdezési stratégiák – Fogyassz kevesebbet!
- Kérdezési stratégiák – Fogyassz kevesebbet! 2.
STRATÉGIAI TERVEZÉS
VIZSGÁLÓDÁS, MODELLEZÉS
- Fény és árnyék
- Ásvány- és kőzetvizsgálat
- Aprózódás és mállás modellezése 1.
- Hordalékszemcsék szétválogatása + prezentáció
- Nyomozás a drágakövek világában + prezentáció
- Aprózódás és mállás modellezése 2.
- A víz felszínformáló munkája
- A felszínalatti vizekkel kapcsolatos vizsgálódások
- Forrópontos vulkanizmus modellezése
- A rétegvulkán kialakulása
- Településfejlődés 1.
- Településfejlődés 2.
- Településfejlődés 3.
- Ipartelepítő tényezők
DRÁMAPEDAGÓGIAI MÓDSZEREK A FÖLDRAJZTANULÁSBAN
- Bírósági tárgyalás – Hitel a bíróságon
- Bírósági tárgyalás – Globális világgazdaság
- Bírósági tárgyalás – Vádlottak padján a hitel
- Dilemma – A légszennyezés következményei
- Dilemma – A légszennyezés világméretű következményei (1)
- Dilemma – A légszennyezés világméretű következményei (2)
- Dilemma – A légszennyezés következményei (3)
- Disputa – A munkanélküliség (1)
- Disputa – A munkanélküliség (2)
- Empátiagyakorlat – Kultúrák Ázsiában
- Eseménytabló – Vulkanizmus
- Helyzetgyakorlat – Üdülőövezet
- Közös döntés – Olajszennyezés
- Közös döntés – Áramtermelés az atomerőműben
- Helyszínépítés – A vízerőmű
- Helyszínépítés – A kikötőövezet
- Szituációs játék – Az értéktőzsde működése 1.
- Szituációs játék – Hulladéklerakó létesítése a településen
- Szerepjáték – Stratégiai tervezés a lakóhelyen
- Szerepjáték – A közlekedési hálózat fejlesztése
- Szerepjáték – Az árvíz
- Történet dramatizálása – Az infláció
- Történet dramatizálása – A szikesedés
- Projektterv – Az atlaszhasználat változatos fejlesztési feladatai a különböző életkori szakaszokban a földrajzórákon
- Projektterv – Az esztétikai-művészi tudatosság és kifejezőkészség fejlesztése a földrajztanításban
- Projektterv – A természettudományos kompetencia fejlesztési lehetőségei a földrajztanításban
- Projektterv - A kezdeményezőkészség és a vállalkozói kompetencia fejlesztésének lehetőségei a különböző életkori szakaszokban a földrajztanításban
- Projektterv – Földrajzi tudásépítés kollaboratív módszerekkel
- Projekttermék – Hírlap
- Projekttermék – Rajzolás a földrajzórán – Feladatgyűjtemény
- Projektnapló – Rajzolás
- Projektnapló – Műsorelemzés
- Projektnapló – Fejlesztési terv – Az atlaszhasználat változatos fejlesztési feladatai a különböző életkori szakaszokban a földrajzórákon
- Projektnapló - A szóbeli szövegalkotási képesség fejlesztésének rendszere a földrajzórákon
- Projektterv és projektnapló – Állampolgári kompetenciák fejlesztési lehetőségei a különböző életkori szakaszokban a földrajzórákon
- Projektnapló – Kutatásalapú földrajztanulás a középiskolában
- Projektfeladat – Kezdeményezőkészség és vállalkozói kompetencia fejlesztése
- Projektbeszámoló – Rajzolás a földrajzórán 1.
- Projektbeszámoló – Rajzolás a földrajzórán 3.
- Projektbeszámoló – Rajzolás a földrajzórán 3.
- Projektbeszámoló – Társadalmi kompetenciák fejlesztése
- Projektbeszámoló – Kutatásalapú tanulás 1.
- Projektmeszámoló – Kutatásalapú tanulás (videó) https://drive.google.com/openid=0B6rmGQ0naW1YWlhGdVpqU3NTVTQ
- Projektbeszámoló – Kutatásalapú tanulás 3. és handoutja
- Projektbeszámoló – Kutatásalapú földrajztanulás általános iskolában
- Projektbeszámoló – Kutatásalapú földrajztanulás középiskolában
- Projektbeszámoló – Földrajztanulás interaktív hálózatokban
- Projektbeszámoló – Kollaboratív módszerek alkalmazása a földrajzi tudásfejlesztésben – Az aktualitások helye a földrajzoktatásban
INFORMÁCIÓHORDOZÓK VÁLTOZATOS HASZNÁLATA
- Óratervezet 1. (India földrajza – 7. évfolyam)
- Óratervezet 2. (Japán – 7. évfolyam)
- Óratervezet 3. (A világtengerek földrajza – 7. évfolyam)
- Óratervezet 4. (Afrika mezőgazdasága – 7. évfolyam)
- Óravázlat 1. (A sarkvidékek földrajza – 7. évfolyam) + újság
- Óravázlat 2. (A Föld belső és külső szférái – 7. évfolyam)
- Vízállás-jelentés értelmezése (8. évfolyam)
- Óratervezet 5. (A légkör globális problémái – 9. évfolyam)
- Óratervezet 6. (Dél-Amerika mezőgazdasága – 7. évfolyam)
- Hangosított ppt bemutató (Mit mutat az időjárásjelentés? – 8., 9. évfolyam)
- Tanítási tervezet (Veszélyes időjárási jelenségek – 9. évfolyam)
- Tanítási tervezet (Fenntarthatóság földrajzi szempontból – 10. évfolyam)
- Meteorológiai honlapok használata – podcast
TEREPMÓDSZER, KIRÁNDULÁSTERV
- Fedezzétek fel a város igazi arcát! A dzsentrifikáció
- Kirándulásterv - Kincsesbánya térségének felszín alatti vizei
- Tanulmányi kirándulás és kirándulásterv Egerszalókra
- Kirándulásterv Lillafüredre
- Kirándulásterv – Felszín alatti vizek (Balatonfüred – Tapolca – Csopak)
- Kirándulásterv a Szemlő-hegyi-barlangba
- Gazdasági változások a lakóhelyen – IX. kerület
- Lakóhelyünk Ferencváros - munkafüzeti feladatok
- Lakóhelyünk V. kerület – munkafüzeti feladatok
- Lakóhelyünk, az V. kerület gazdasági vonásainak és azok változásainak megismerése
- Gazdasági változások a lakóhelyen – Élet a bauxit után - Kincsesbánya
- Osztatlan tanárképzés terepgyakorlat - terepfelmérési gyakorlat jegyzőkönyve (újság műfajban)
- Osztatlan tanárképzés terepgyakorlat I. – természetföldrajzi terepfelmérés munkanapló
MÚZEUMLÁTOGATÁS FELADATLAPOS IRÁNYÍTÁSSAL
- Magyar Földrajzi Múzeum – Magyar utazók és felfedezők 1.
- Magyar Földrajzi Múzeum – Magyar utazók és felfedezők 2.
- Magyar Földrajzi Múzeum – Magyar utazók és felfedezők 3.
- Magyar Földrajzi Múzeum – Egy magyar felfedező nyomában
- ELTE TTK Ásványtár 1.
- ELTE TTK Ásványtár 2.
- ELTE TTK Ásványtár 3. - Tárlatvezetés tanulók bevonásával
- ELTE TTK Ásványtár 4. - Fotókatalógus összeállítása projektmunkában
- ELTE TTK Ásványtár 5. – Ásványok tanítása interaktív módszerekkel
- Játékos ismeretszerzés a Magyar Természettudományi Múzeumban
- OMSz főobszervatórium – Fotókatalógus a meteorológiai eszközökről
IKT-MÓDSZEREKKEL A FÖLDRAJZTANULÁSÉRT
- Digitális kommunikáció fejlesztése – Magyarország lehetőségei a megújuló energiaforrásokban - Házi feladat
- Digitális kommunikáció fejlesztése - A magyarországi nemzeti parkok megismerése
- Digitális kommunikáció fejlesztése – Az Egyesült Királyság földrajza
- Digitális kommunikáció fejlesztése – Európa földrajza
- Digitális kommunikáció fejlesztése - Az osztály Európája fakebook projekt
- Digitáliskompetencia-fejlesztés – Magyarország energiagazdasága
- Kollaboratív módszerek – Időjárás-jelentések
- Kollaboratív módszerek – Időjárás-jelentések, 8. osztály
- Kollaboratív módszerek – Tájfejlődés
- Kollaboraratív módszerek – Demográfiai problémák, 10. évfolyam
- Kollaboratív módszerek – Demogárfiai problémák, 10. évfolyam
- Kollaboratív módszerek – Demográfiai válságproblémák a világban, 10. évfolyam
- Kollaboratív módszerek – Demográfiai válság, 10. évfolyam
- Kooperatív-kollaboratív módszerek IKT felhasználásával – Menekülttábor mint tipikus táj, 7. évfolyam
- Kooperatív-kollaboratív módszerek IKT felhasználásával – Földrajzi övezetesség – Miért úgy élnek? – 7. évfolyam
- Kooperatív-kollaboratív módszerek IKT felhasználásával és fejelsztő értékeléssel – Gazdasági válságproblémák a világban – 10. évfolyam
ONLINE TÁRLATVEZETÉS MÓDSZERE
- Online tárlatvezetés – G8, 10. évfolyam
- Online tárlatvezetés – Az arab világ, 10. évfolyam
- Online tárlatvezetés – Adóparadicsomok 1., 10. évfolyam
- Online tárlatvezetés – Adóparadicsomok 2., 10. évfolyam
- Online tárlatvezetés – Balti államok, 10. évfolyam
- Online tárlatvezetés – BRICS országok 1., 10. évfolyam
- Online tárlatvezetés – BRICS országok 2., 10. évfolyam
- Online tárlatvezetés – Skandináv országok, 10. évfolyam
- Online tárlatvezetés – Dél-Alföld régió 1., 10. évfolyam
- Online tárlatvezetés – Dél-Alföld régió 2., 10. évfolyam
- Online tárlatvezetés – Észak-Magyarország régió, 8. évfolyam
- Online tárlatvezetés – Közép-Dunántúl régió, 10. évfolyam
- Országcsoportok tanítása képregény módszerrel – Öböl-régió, 10. osztály
KOOPERATÍV-KOLLABORATÍV MÓDSZEREK IKT-ESZKÖZÖK HASZNÁLATÁVAL
- Demográfiai problémák a világban 1.
- Demográfiai problémák a világban 2.
- Az oázis mint tipikus táj 1.
- Az oázis mint tipikus táj 2.
- A technológiai övezet mint tipikus táj
- Az esőerdővidék mint tipikus táj
- A technológiai övezet mint tipikus táj
- A forró övezeti földrajz-környezeti kapcsolatok feltárása
- A földrajzi övezetesség rendszerszemlélete
- A kormeghatározás
- A felszínfejlődés egy magashegységi táj példáján
- Felszínfejlődés egy mérsékelt övezeti karsztvidék példáján
- Migrációs folyamatok a 21. században
- A migráció
- Kooperatív tanulás okostelefonnal – Tájékozódás a csillagos égen
- Kooperatív tanulás okostelefonnal – Terepi méret-összehasonlítások a társadalmi környezetben
- Kooperatív tanulás okostelefonnal – Terepi elemek felismerése
TANÍTÁS-TANULÁS JÁTÉKKAL
- Modellező oktatójáték – Az eladósodás folyamata
- Utazás Teleki Sámuellel Afrikában
- Kompetenciafejlesztő társasjáték – Adóparadicsomok
- Társasjáték – Migráció
- Társasjáték – Társadalom hatása a természetre – Utópia
- Társasjáték – A pénz
GONDOLATTÉRKÉP KÉSZÍTÉSE
- Ismerettérkép – Településtípusok
- Ismerettérkép – Árapály jelenség
- Stratégiatérkép – Útvonaltervezés
MODELLEZÉS
- A kaldera keletkezése homokasztalon
KOMPETENCIAFEJLESZTÉS
- Kommunikációs kompetenciák fejlesztése
- Társadalmi kompetenciák fejlesztése 1.
- Társadalmi kompetenciák fejlesztése – Szociális kompetencia
- Társadalmi kompetenciák fejlesztése – Szociális és kommunikációs kompetenciák
- Időjáték - Afrika
- Időjáték - Földtörténeti határidőnapló
- Időjáték - Földtörténeti időutazás
- Időjáték - Időutazás a múltba
- Időjáték - Időszalag
- Időjáték - Mikor mi történt?
- Időjáték - Keringő bolygók
- Időjáték - Kerek világ társasjáték (képpel)
- Időjáték - A génszerzés tudománya (kép 1, kép 2, kép 3)
- Időjáték - Időgéppel a földtörténeti múltba (melléklettel, képpel)
ESETELEMZÉS, ESETMÓDSZER
- Vízivilág lesz a Kárpát-medencében?
- A városfejlesztés módjai a világban
- India ellentmondásos gazdasága
- A fenntarthatóság kérdőjelei
- Miért kell tudni térképet olvasni?