Segédanyagok

Szakmódszertani felkészülés segédanyagai

Értékelés:
(6 szavazat)

Földrajz szakmódszertani tankönyvek

Földrajz szakmódszertani tankönyvek az ELTE TTK FFI kiadásában

Földrajzi fogalomtár (kislexikon)

Tantervi fogalomtár (kislexikon)

Földrajz szakmódszertani és pedagógiai bibliográfia FRISSÍTETT!

IKT-eszközök a természettudományi tantárgyak oktatásában – Földrajz (ELTE TTK Természettudományi kommunikáció és UNESCO Multimédia Központ oktatófilmje)

IKT-módszerek és -eszközök a földrajztanításban

Környezettan szakmódszertani jegyzet

Kompetenciafejlesztő földrajztanítás jegyzet

Kompetenciafejlesztő feladattár a földrajztanítás-tanuláshoz (link)

Terepi tanulás. Terepi szakmódszertani esettanulmányok a földrajz és a természettudomány-környezettan tanárképzéshez – ÚJ!

Képernyőfotó 2024 07 09 16.36.56

  • Tartalom
  • Bevezetés. A terepi tanulás értelmezése. A terepi tanulás a köznevelési tantervekben 
  • Terepi esettanulmányok a földrajz és a természettudomány tanárképzésben 
    • 1. esettanulmány – A természetföldrajzi környezet tapasztalati megismerése a budapesti Kamaraerdőben (terepbejárás és természetföldrajzi vizsgálatok)
    • 2. esettanulmány – A természetföldrajzi környezet és a fenntartható gazdálkodás tapasztalati megismerése az agostyáni ökofaluban (terepbejárás és tapasztalati feladat-megoldás természeti környezetben)
    • 3. esettanulmány – A természetföldrajzi környezet tapasztalati megismerése a rózsadombi barlangokban (barlangi terepbejárás és tapasztalati feladatmegoldás) 
    • 4. esettanulmány – Tájékozódás a csillagos égen a bükki Csillagdában (planetáriumi ismeretszerzés és alkalmazás bolygótúra tanösvényen)
    • 5. esettanulmány – Interaktív látogatás a Kemenes Vulkánparkban (tanulás szabadulószobában és tanösvényen)
    • 6. esettanulmány – A terepi tájékozódás fejlesztése geocaching játékkal (terepbejárás koordináták alapján)
    • 7. esettanulmány – Földtörténeti időutazás egy geotóp területén az ELTE Geológus Kertben Tatán (időszemlélet fejlesztése tapasztalati tanulással)
    • 8. esettanulmány – Alkotóprojekt az ELTE Természetrajzi Múzeum Biológiai és Őslénytani Kiállításán (manuális és digitális alkotások projektben)
    • 9. esettanulmány – Látogatás a Humusz Szövetség civil szervezetnél (tanulás tanösvényen és megvalósításiterv-készítés analízis alapján)
    • 10. esettanulmány – Falukutatás Pénzesgyőrben (társadalomföldrajzi kutatási módszerek faluportyán)
    • 11. esettanulmány – A társadalomföldrajzi környezet tapasztalati megismerése Újbudán (terepbejárás és társadalomföldrajzi vizsgálatok) 
    • 12. esettanulmány – Beépítettségváltozás és funkcióváltás vizsgálata Lágymányoson (GIS és terepi tapasztalati alapú információfeldolgozás) 
    • 13. esettanulmány – Történelmi és társadalomföldrajzi felfedezések a Budai Várnegyedben (terepbejárás és tapasztalati feladatmegoldás társadalmi környezetben) 
    • 14. esettanulmány – Üzemlátogatás a Fővárosi Hulladékhasznosító Műben (tapasztalati megismerés terepbejárás és interjú alapján)
    • 15. esettanulmány – Élelmiszerellátási és -fogyasztási szempontú terepkutatás a budapesti Központi Vásárcsarnokban (tapasztalati megismerés eredetvizsgálat és helyzetfelmérés alapján)

        A jegyzet egyben letölthető: https://drive.google.com/file/d/1uDrtt0T1lqE1MsjRWKFRhIjF1hqGeBjL/view?usp=sharing

A földrajztanítás módszertani alapjai 1. Mielőtt tanítani kezdene... 

Képernyőfotó 2024 07 09 16.42.13

A földrajztanítás módszertani alapjai 2. Hogy tudatosan végezze... 

Képernyőfotó 2024 07 09 16.42.37

Hogyan csináljam? Segédanyagok a földrajztanításhoz tanárjelöltek és  kezdő tanárok számára ÚJ!

Szakmódszertani fogalomtár. A földrajztanításban használt legfontosabb didaktikai és tantárgy-pedagógiai fogalmak ÚJ!

 

SZAKMÓDSZERTANI SEGÉDANYAGOK

 

SZAKDOLGOZAT

 

ISKOLAI GYAKORLATOK

 

LETÖLTHETŐ SABLONOK

 

Megjelent: 12764 alkalommal Utoljára frissítve: szerda, 10 július 2024 08:29

Események

Nincsenek események

tamop info

Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP- 4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében

szechenyi2020